Zmiany na świecie zachodzą dziś bardzo szybko, a w świecie cyfrowym jeszcze szybciej. Podobnie szybko zmieniają się metody docierania do swoich odbiorców online. Jeśli nie nadążasz za tempem rozwoju branży, możesz pozostać w tyle.
Nic więc dziwnego, że chcesz mieć stronę Internetową, która wykorzystuje najnowsze trendy i pomoże Twojej firmie w ekspozycji online.
Jak zabrać się do szukania wykonawcy na stronę Internetową? Jest tak wiele firm do wyboru, że może się to wydawać przytłaczające.
Skąd masz wiedzieć, która firma jest dla Ciebie odpowiednia? Jak znaleźć wykonawcę, który wysłucha Twoich potrzeb i stworzy stronę, która naprawdę odzwierciedla Twoją markę?
Przy tak wielu czynnikach do rozważenia, łatwo jest się zdezorientować podczas poszukiwania idealnego partnera do stworzenia strony internetowej.
Ważne jest, by wiedzieć, czego oczekujesz przed spotkaniem z potencjalnymi kandydatami, abyś mógł zwracać uwagę na te elementy podczas rozmowy.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć firmę projektującą strony internetowe w oparciu o Twoje potrzeby.
Jakie są Twoje oczekiwania wobec tego projektu? Zacznij z myślą o końcowym efekcie.
Jakie cele stawiasz przed swoją stroną internetową? Co strona będzie musiała zrobić dla Twojego biznesu? Możesz mieć świetny pomysł na projekt, ale musisz wziąć pod uwagę, że każdy projektant ma swój własny styl i stworzy unikalny wygląd.
Upewnij się, że projektant umie stworzyć stronę w stylu, jakiego oczekujesz. Możesz pokazać linki do stron, które Ci się podobają.
Ważne jest również, aby rozważyć, czy firma ma doświadczenie i umiejętności, aby spełnić Twoje potrzeby. Projekt to tylko jedna część procesu tworzenia strony internetowej. Będziesz również potrzebował szybkiego ładowania, funkcjonalności, doskonałej treści itp.
Możesz potrzebować także innych usług, takich jak projektowanie materiałów graficznych (np. logo), prowadzenie social mediów, czy płatne reklamy. Zapytaj o te rzeczy i upewnij się, że firma może je zapewnić.
Większość klientów zaczyna myślenie o stronie z myślą “ile będzie kosztowało stworzenie nowej strony internetowej?”.
Niestety, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Jest zbyt wiele czynników, które wpływają na koszt takiej strony. Są to m.in.: szybkość realizacji, funkcjonalności na stronie, czy umiejętności projektanta.
Zastanów się też:
Przy tak wielu zmiennych, trudno jest określić dokładną cenę. Możesz jednak uzyskać szacunkowe kwoty, badając średnie koszty strony internetowej.
Na tej podstawie ustal swoje widełki cenowe. Ile maksymalnie jesteś w stanie zapłacić za stronę internetową? Jaka jest Twoja idealna cena?
Pamiętaj jednak, aby cena nie była głównym czynnikiem, którym kierujesz się przy wyborze wykonawcy. Zbyt niska cena powinna być dla Ciebie znakiem ostrzegawczym.
Może nie wszystkie koszty są wliczone? A może dana osoba nie ma wystarczających kompetencji i umiejętności?
Zanim porozmawiasz z firmami projektującymi strony internetowe, zrób sobie listę pytań. Oto kilka przykładowych pytań, które warto zadać na rozmowie z potencjalnym partnerem.
Pamiętaj jednak, że ma to być rozmowa, a nie przesłuchanie. Przedstaw swoje wyobrażenia i oczekiwania. Pytaj, jeśli czegoś nie wiesz.
Pozwól, aby potencjalny partner pokazał Ci swoją wiedzę i zaproponował swoje pomysły. W ten sposób zobaczysz, czy dana osoba zna się na rzeczy i czy zależy jej na stworzeniu dobrej strony, czy tylko na pozyskaniu kolejnego klienta.
Sprawdzenie portfolio to jedna z najlepszych metod na wyobrażenie sobie możliwości projektanta.
Patrząc na poprzednie realizacje, możesz szybko zweryfikować, czy dana firma jest w stanie zaspokoić Twoje wizualne oczekiwania.
Weź pod uwage nie tylko strony internetowe, ale też np. wykonane logo, elementy identyfikacji wizualnej, czy inne wykonane usługi.
Zapytaj, czy firma ma na koncie projekty podobne do tego, którego oczekujesz.
Jeśli nie wykonawca ma podobnych projektów możesz poprosić o stworzenie dla Ciebie wizualizacji. To pomoże Ci określić, czy firma spełni Twoje oczekiwania.
Opinie klientów są jednym z najlepszych sposobów na sprawdzenie profesjonalizmu firmy. To właśnie ich doświadczenia mówią najwięcej o danym wykonawcy.
W poszukiwaniu opinii zajrzyj na stronę internetową firmy. Większość z nich posiada sekcję opinii.
Jeśli firma nie ma ich na stronie internetowej, to możesz poszukać ich w wizytówce Google lub na Facebooku.
Niektórzy wykonawcy mają także profile na innych mediach społecznościowych lub portalach z opiniami.
Zwróć uwagę na to, czy są jakieś skargi lub alarmujące sygnały.
Masz już kilka wybranych firm, jesteś po rozmowie z nimi lub spotkaniu. Teraz nadszedł czas na przejrzenie propozycji i podjęcie decyzji.
Pamiętaj, aby dokładnie przeczytać wszystkie z nich. Upewnij się, że rozumiesz wszystko z każdej oferty.
Zwróć uwagę na takie elementy jak hosting i miesięczne utrzymanie. Sprawdź, która firma spełnia najwięcej Twoich kryteriów.
Weź pod uwagę wszystkie aspekty, które są dla Ciebie ważne.
Nie bój się pytać, jeśli masz wątpliwości.
Wybór wykonawcy na stronę internetową może nie być łatwy. Daj sobie czas do namysłu i wybierz ofertę, która najlepiej odpowie Twoim potrzebom.