Masz już stronę Internetową. Wybrałeś agencję marketingową lub freelancera, który wykonał dla Ciebie stronę. Zapłaciłeś i oczekujesz efektów. A być może wolałeś zaoszczędzić i postanowiłeś zrobić ją samodzielnie. Tak czy inaczej, jesteś tu, bo Twoja strona nie przynosi efektów i możesz zastanawiać się czemu?
Powodów tego może być wiele. W tym artykule przeanalizuję najczęstsze błędy na stronie, które sprawiają, że strona nie przynosi efektów.
Choćbyś miał najładniejszą stronę zaprojektowaną przez najlepszego grafika i napisaną przez świetnego copywritera, to na nic zdadzą się te wysiłki, jeśli nikt na nią nie będzie wchodził.
Aby potencjalni klienci wchodzili na Twoją stronę, musisz ją zareklamować. Podstawą jest umieszczenie linku do strony na swoich social mediach. To jednak najczęściej za mało. Zainwestuj w płatną reklamę w Google czy na Facebooku. Już od 5 zł dziennie możesz przyciągnąć na swoją stronę potencjalnych klientów. Im lepsza będzie Twoja reklama, tym więcej kliknięć uda Ci się uzyskać.
Wolno ładująca się strona internetowa jest nie tylko irytująca dla użytkowników, ale może również kosztować Cię pieniądze. Według badania przeprowadzonego przez Amazon, 43% osób porzuci stronę internetową, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż trzy sekundy.
Jeśli prawie połowa Twoich potencjalnych klientów opuszcza stronę, zanim jeszcze zacznie ją widzieć, to jest to duży problem. Upewnij się, że Twoja strona ładuje się tak szybko, jak to możliwe. Skorzystaj z narzędzia https://gtmetrix.com i sprawdź czas ładowania swojej strony. Wygenerowany raport pokaże Ci, co możesz zrobić, aby ładowała się szybciej.
Najczęstszym problemem są niezoptymalizowane zdjęcia. Warto więc użyć aplikacji takiej jak https://compressor.io, która zmniejszy rozmiar pliku. Dobrą praktyką jest, by zdjęcia na stronie miały nie więcej niż 125 KB.
Jeśli Twoja strona jest postawiona na WordPressie, to możesz użyć takich wtyczek jak LiteSpeed Cache czy WP Rocket. Czyszczą one pamięć podręczną i przyspieszają ładowanie strony.
Częstym problemem jest jednak źle dobrany serwer. Możesz przyspieszyć ładowanie, korzystając z łatwiejszych metod, ale jeśli Twoja strona jest na wolnym serwerze, to nie przyniesie to spektakularnych efektów.
Jeśli wydaje Ci się, że wygląd strony internetowej nie ma znaczenia, to jesteś w błędzie. 75% użytkowników ocenia wiarygodność firmy na podstawie wyglądu jej strony internetowej. Ludzie oceniają Cię po tym, jak prezentuje się Twoja strona.
Podobnie więc jak nie przyszedłbyś w podartych i pogniecionych ubraniach na spotkanie z klientem, tak samo nie możesz oczekiwać, że źle wyglądająca strona będzie zachęcała klientów do skorzystania z Twoich usług.
Oprócz tego, że Twoja witryna powinna godnie reprezentować Cię wizualnie, to powinna również być intuicyjna. Co to oznacza? Chodzi po prostu o to, by była zrozumiała, by łatwo się po niej nawigowało.
Ludzie wchodzą na strony internetowe, by uzyskać informacje. Jeśli nie znajdą odpowiedzi na swoje pytania, to zwyczajnie wyjdą ze strony i nigdy nie powrócą. Dlatego tak istotne jest to, by swoją witrynę uzupełnić o wszystkie niezbędne informacje.
Zaczynając od ułatwienia kontaktu, poprzez podanie maila, numeru telefonu, linków do social mediów, czy adresu. Kolejnym elementem, którego nie można pominąć to szczegółowe informacje na temat usług, współpracy i cen.
Każdy potencjalny klient musi przecież poznać firmę. Treści zawarte na stronie powinny szeroko opisywać to, czym zajmuje się Twoja firma, co wchodzi w skład Twojego procesu, jakie masz ceny. Ten ostatni punkt jest szczególnie ważny. Większość klientów nie będzie tracić czasu na wysyłanie maili czy dzwonienie.
W wielu branżach firmy nie muszą szukać klientów, bo to klienci przychodzą do nich. W tym przypadku działa tzw. marketing szeptany, czyli polecenia od rodziny i znajomych. Opinie innych klientów mają dla nas znaczenie.
Dlatego, jeśli jeszcze nie masz żadnej opinii na swojej stronie, to znaczy, że szybko musisz to zmienić. Opinie i referencje zwiększają wiarygodność. Warto więc zbudować system pozyskiwania opinii od klientów, aby było ich jak najwięcej.
A jeśli masz już opinie klientów na swoim profilu na Facebooku lub w wizytówce Google, to możesz widgety z nimi bezpośrednio na swojej stronie.
Kolejnym z powtarzających się często błędów jest brak wezwania do działania. Jeśli Twoja strona internetowa nie zachęca klienta do wykonania żadnego działania, to nie dziw się, że nie przynosi żadnych efektów. Zastanów się, czego oczekujesz. Czy klient ma do Ciebie zadzwonić? Zostawić maila? A może umówić się na spotkanie?
Jeśli wiesz już, czego oczekujesz od Klienta, to wprowadź odpowiednie zmiany. Możesz dodać przyciski, które będą kierowały do wykonania danej czynności np. "Zadzwoń".
Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, co powinieneś zmienić na swojej stronie. Poniżej stworzyłam krótką "checklistę".
Przeanalizuj swoją stronę i odpowiedz na poniższe pytania, aby Twoja strona stała przynosiła lepsze efekty.
A jeśli czujesz, że potrzebujesz nowej strony Internetowej i chcesz, aby ktoś stworzył ją dobrze od A do Z, to napisz do mnie na czacie lub wyślij maila na aleksandra@powwwers.pl